Hej Simon, trevligt att träffas!Berätta om din bakgrund, vad gjorde du innan du började arbeta med telefonförsäljning?- Innan jag började som telefonförsäljare var jag runt och reste i världen, och fann då kärleken till försäljning när jag fick prova på face to face försäljning. När jag kom hem från resandet gjorde jag research hur man blir en bra försäljare och läste då att telefonförsäljning är en bra början. Då sökte jag till Citysälj!Intressant, så det blev ditt första möte med telefonförsäljning. Har du sen haft flera av dessa jobb?- Det finns bara ett jobb inom telefonförsäljning 😉 Citysälj!Vilken roll har du idag och på vilket sätt har erfarenheten av telefonförsäljning hjälpt dig att nå dit?- Idag har jag hand om vår BTC avdelning tillsammans med en underbar kollega. Telefonförsäljningen har hjälpt mig att bli ännu vassare på att prata för min sak och hantera sociala situationer.Vad tycker du är det bästa med att jobba med telefonförsäljning?- Att varje dag få prata med så mycket olika människor. Dessutom är det en väldigt rolig och givande arbetsplats.Vad är den viktigaste erfarenhet som du tar med dig från det jobbet i din fortsatta karriär?- Världen digitaliseras mer och mer, speciellt nu under pandemin när man har de flesta mötena digitalt. Att då ha kunskapen att få sin vilja igenom genom att bara använda rösten tror jag är en extremt bra erfarenhet.Vad upplever du är den största positiva egenskapen en person som arbetat med telefonsälj har, jämfört med en som inte gjort det?- Personer som arbetar med telefonförsäljning jobbar dagligen på sin kommunikativa och sociala förmåga. Jag är övertygad om att det är en väldigt bra egenskap att vara bra på att snacka, i alla situationer.Du har en positiv upplevelse av yrket och vi vet att erfarenhet av telefonförsäljning är mycket meriterande. Vilket är ditt främsta råd till en person som funderar på att söka ett jobb inom telefonförsäljning?- Sök bara. Om det visar sig att det mot förmodan inte är din grej så kommer du i alla fall under tiden vara på en väldigt rolig och givande arbetsplats. Dessutom lämnar du med en erfarenhet rikare.Vad anser du är den viktigaste frågan för telefonsäljbolag just nu?- Kundhantering, det är A och O att kunderna vi pratar med känner att de gör ett tryggt köp. Detta uppnår vi genom att de får professionell hantering av våra säljare och tar del av alla detaljer med villkor, leverans, uppsägning, etcetera.Hur ser du på framtiden för verksamheter som arbetar med kundkommunikation och kundrelationer?- Hela vårt samhälle är byggt på god kommunikation och relationer, och företag blir alltmer värna om att ha goda kundrelationer på vår konkurrensmarknad. Därför tror jag att fler och fler företag kommer ta hjälp av verksamheter som är experter inom kundhantering. Så framtiden ser väldigt ljus ut för oss.
Tack Simon, du är en stjärna!
Tina WahlrothKontakta