Kontakta delar årligen ut kvalitetsutmärkelsen Trygg Kundkontakt till de medlemsbolag som lever upp till de högt ställda krav som ett medlemskap i Kontakta föreskriver.Kvalitetsmärkningen infördes 2015 och omfattar:
För det fall medlem inte lever upp till dessa riktlinjer kan medlem fråntas kvalitetsutmärkelsen, för genomförande av utredning. Visar utredning att medlem brustit i sitt ansvar gentemot föreningens stadgar och gällande riktlinjer, kan medlem uteslutas ur Föreningen Kontakta.
Syftet med utmärkelsen Trygg Kundkontakt är att visa att kvalitet gör skillnad och att seriösa bolag är värda att lyfta fram. Kundservice och telefonförsäljning är viktigt för svenskt näringsliv och konsumentmarknad ur många perspektiv och genom att belysa seriositet önskar Kontakta att myndigheter och beslutsfattare ska värna om dessa verksamheter.
Fakta kundkontaktcenters Sverige:
Här hittar du alla våra stolta medlemmar som lever upp till Trygg Kundkontakt!Tina WahlrothVD Kontakta