Styrelsen i Föreningen Kontakta Sverige består av personer med lång och bred erfarenhet av att arbeta med kundkontakter på distans. Styrelsen består av en styrelseordförande och sex ledamöter som årligen väljs vid föreningens årsmöte.
Kontaktas styrelse ska representera de bolag som är fullvärdiga medlemmar i Kontakta, vilket betyder representanter från kundservice, växel och telemarketing. De utses från bolag som har sin verksamhet företagsinternt eller köper dessa tjänster externt, samt kundkontaktcenters som bedriver kundservice eller telemarketing som huvudsaklig verksamhet. Styrelsen bemannas också av externa kompetenta personer som från tid till annan bidrar till Kontaktas utveckling.
Här presenteras Kontaktas styrelsemedlemmarna och om du vill läsa mer klickar du på bilderna på respektive person.
Styrelse
Tina Wahlroth
Styrelseordförande
Tina Wahlroth
Styrelseordförande
Arbetstitel
Styrelseordförande Kontakta
Arbetsbakgrund
Tina har gedigen erfarenhet och kunskap om telefonförsäljning och kundservice. Hon tog sina första service-andetag på McDonald's på 80-talet för att sedan börja karriären inom telefonförsäljning i början av 90-talet på Viasat i Karlskrona. Sedan dess har karriären gått framåt i varierande ansvarstagande och ledande roller inom telefonförsäljning och kundservice för att sedan under 12+ år arbeta som VD på Kontakta. Från maj 2022 övertar Tina rollen som styrelseordförande i Kontakta.
Simon Blomster
Vice ordförande
Simon Blomster
Vice ordförande
Arbetstitel
VD
Arbetsbakgrund
Utbildade sig till CNC-operatör men valde istället säljyrket framför verkstaden på grund av dialog med människor. Har arbetat med sälj i närmare 15 år och har därför arbetet på de flesta positioner i ett företag inom telemarketing. Han har vid sidan av arbetet vidareutbildat sig i just ledarskap av olika slag vilket starkt bidragit till att de senaste åren så har Simon arbetat mycket med ledarskapsfrågor, och brinner för att leda och utbilda ledare. Han arbetar nu som VD för telemarketingbolaget PEC, som har ca 250 anställda fördelat på fyra orter i Sverige.
Martin Mellgren
Ledamot
Martin Mellgren
Ledamot
Arbetstitel
VD Bonnier News Inhouse Sales AB
Arbetsbakgrund
Marknadsekonom från IHM med över 30 års erfarenhet av försäljning, media och affärsutveckling.
Han ansvarar för Bonnier News samlade läsaraffär inom B2B i Sverige och internationellt, med några av Sveriges starkaste varumärken såsom Dagens Industri, Dagens Medicin och Resumé.
Martin är även VD för Bonnier News Inhouse Sales AB, ett specialiserat säljbolag inom Bonnier News.
Han är intraprenör i hjärtat och arbetar aktivt med AI, automation och datadriven försäljning för att optimera affären och driva tillväxt.
Han har också ett starkt intresse för förhandling och sitter i styrelsen för Breakit.
Martin drivs av att utveckla team och skapa hållbara affärer i en snabbt föränderlig och teknologidriven värld.
William Fredriksson
Ledamot
William Fredriksson
Ledamot
Arbetstitel
CIO - CX & Sales, Vattenfall Kundservice AB
Arbetsbakgrund
Kund & säljnörd ut i fingerspetsarna. Har jobbat och drivit bolag inom området i över 10 år och har testat olika varianter av arbetsuppgifter, från säljare, kundservice till ledare och utveckling av verksamheter inom varumärke, marknadsföring, kundupplevelser och säljoptimering. Har verkligen fastnat för potentialen i kundmötet. Möjligheten att skapa livslånga kundrelationer på bara några minuter. Det är otroligt kraftfullt!
Markus Mauritzon
Ledamot
Markus Mauritzon
Ledamot
Arbetstitel
Managing Director Nordics & Baltics, Transcom AB
Arbetsbakgrund
Emilie Loman
Ledamot
Emilie Loman
Ledamot
Arbetstitel
Serviceexpert. Utbildar, coachar, föreläser, poddar och skriver om wowservice
Arbetsbakgrund
Emilies vision är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Emilie har erfarenhet av att leda förbättringsarbete och att skapa servicekulturer för serviceorganisationer inom flera branscher. Hon har utbildat sig hos Disney i Orlando och har som delägare i serviceexperterna Lindström Loman många framgångsrika kundcase bakom sig. Hon har gjort sin research på fältet.