Styrelsen i Föreningen Kontakta Sverige består av personer med lång och bred erfarenhet av att arbeta med kundkontakter på distans. Styrelsen består av en styrelseordförande och sex ledamöter som årligen väljs vid föreningens årsmöte.
Kontaktas styrelse ska representera de bolag som är fullvärdiga medlemmar i Kontakta, vilket betyder representanter från kundservice, växel och telemarketing. De utses från bolag som har sin verksamhet företagsinternt eller köper dessa tjänster externt, samt kundkontaktcenters som bedriver kundservice eller telemarketing som huvudsaklig verksamhet. Styrelsen bemannas också av externa kompetenta personer som från tid till annan bidrar till Kontaktas utveckling.
Här presenteras Kontaktas styrelsemedlemmarna och om du vill läsa mer klickar du på bilderna på respektive person.
Styrelse
Tina Wahlroth
Styrelseordförande
Tina Wahlroth
Styrelseordförande
Arbetstitel
Styrelseordförande Kontakta
Arbetsbakgrund
Tina har gedigen erfarenhet och kunskap av telefonförsäljning och kundservice. Hon tog sina första service-andetag på McDonald's på 80-talet för att sedan börja karriären inom telefonförsäljning i början av 90-talet på Viasat i Karlskrona. Sedan dess har karriären gått framåt i varierande ansvarstagande och ledande roller inom telefonförsäljning och kundservice. roller för att de senaste 12 åren arbeta som VD på Kontakta. Från Maj 2022 övertar Tina rollen som styrelseordförande i Kontakta.
Alexander Rehnström
Ledamot
Alexander Rehnström
Ledamot
Arbetstitel
Arbetsbakgrund
Emilie Loman
Ledamot
Emilie Loman
Ledamot
Arbetstitel
Serviceexpert. Utbildar, coachar, föreläser, poddar och skriver om wowservice
Arbetsbakgrund
Emilies vision är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Emilie har erfarenhet av att leda förbättringsarbete och att skapa servicekulturer för serviceorganisationer inom flera branscher. Hon har utbildat sig hos Disney i Orlando och har som delägare i serviceexperterna Lindström Loman många framgångsrika kundcase bakom sig. Hon har gjort sin research på fältet.
Sara Lawett
Ledamot
Sara Lawett
Ledamot
Arbetstitel
Chef över affärsutveckling, marknad och försäljning på Dynava
Arbetsbakgrund
Sara är en driven och noggrann ledare med sin expertis inom kundservice och ett ständigt fokus på att utveckla allt från människor till hela verksamheter och branschen överlag.
Till vardags är hon en del av ledningsgruppen på Dynava, en nordisk leverantör av säker och kvalitativ outsourcad kundservice, där hon ansvarar för affärsutveckling, marknad och försäljning. Hon har en bred kompetens inom kundservice och försäljning generellt efter många års erfarenhet från ledande befattningar som berört alla delar av verksamheten. Hon har även erfarenhet från andra styrelse- och fullmäktigeuppdrag som kan omsättas till värde för Kontaktas medlemmar.
Christine Sivertsson
Ledamot
Christine Sivertsson
Ledamot
Arbetstitel
Business Development Officer med kunden i fokus på Responda Group
Arbetsbakgrund
Christine har ett brinnande engagemang för affärsutveckling med spetskompetens inom kundservice, där hon idag bland annat hjälper uppdragsgivare att förstå kundresan och förbättra kundupplevelsen genom outsourcing av kundservice och svarsservice.
Christine har lång erfarenhet med många ledande befattningar inom BPO och outsourcing av kundservice och support, såväl på den svenska marknaden som internationellt.
Hon är även medlem i den svenska tekniska kommittén för den globala ISO-standarden för kundkontaktcenters.
Simon Blomster
Ledamot
Simon Blomster
Ledamot
Arbetstitel
VD PEC Sweden AB
Arbetsbakgrund
Utbildade sig till CNC-operatör men valde istället säljyrket framför verkstaden på grund av dialog med människor. Har arbetat med sälj i närmare 15 år och har därför arbetet på de flesta positioner i ett företag inom telemarketing. Han har vid sidan av arbetet vidareutbildat sig i just ledarskap av olika slag vilket starkt bidragit till att de senaste åren så har Simon arbetat mycket med ledarskapsfrågor, och brinner för att leda och utbilda ledare. Han arbetar nu som VD för telemarketingbolaget PEC, som har ca 250 anställda fördelat på fyra orter i Sverige.
Valberedning
Anna Stjernholm
Sammankallande
Anna Stjernholm
Sammankallande
Arbetstitel
Chef Telesales och Kundservice, Nordic Lottery
Arbetsbakgrund
Therese Franzén
Therese Franzén
Arbetstitel
Affärsområdeschef på Webhelp
Arbetsbakgrund
Camilla har en gedigen erfarenhet av att den svenska kontakt centermarknaden med bakgrund i flera av de absolut största aktörerna.