Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Malmö/Lund
  • Stockholm
Evenemang
  • Alla
  • Utbildning
  • Webinar
  • Utbildning
  • Kontaktadagen
  • Medlemsdag
  • KontaktAkademin ledarutbildning
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • Kundservicechef
  • Chef
  • Klagomålsansvarig
  • Kvalitetsansvariga
  • Top Management
  • VD/Ägare
  • Teamledare
  • WFM
  • Medarbetare
  • Försäljning/Marknad
  • HR
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Medlemmar
6
mar

Kontakta nätverksträff för chefer och ledande befattningar i Göteborg den 6 mars

Strukturera din data för att lyckas med AI-projekt och kommande tillgänglighetslag Kontakta välkomnar till vårt kompetensnätverk för chefer och ledare inom kundservice och telefonförsäljning i Region Väst! Vi kommer informera om allt du behöver ha koll på under 2025, hur du strukturerar din data för att få rätt ”out-put” i till exempel chattbotar och FAQ:er tillsammans med viktig information om kommande lagstiftning kring tillgänglighet för funktionshindrade som träder i kraft juni 2025.

14
mar

Kontakta webinar: CX och strategiskt ledarskap i kundservice

Kundservice är hjärtat i kundresan och en organisation. Vi ser nu att det ställs allt högre krav på kundservicechefer och kundserviceorganisationer. Det ställs krav på strategiskt ledarskap. I detta webinar berättar vi om Kontaktas nya utbildning "Certifierad kundservicechef", som omfattar allt man behöver för strategiskt ledarskap i kundservice. Vi går vi igenom det strategiska ledarskapets nyckelområden och vilka kompetenser som krävs för att etablera en CX-orienterad kundservice.

21
mar

Kontakta webinar: Så gör du din kundservice tillgänglig

Tillgänglighet till kundservice är en del av den lag som träder i kraft den 28 juni 2025. Enligt den nya tillgänglighetslagen måste företag nu se till att deras produkter och tjänster är tillgängliga för alla kunder alldeles oavsett funktionsförmåga. Här kommer kundservice spela en särskilt viktig roll, då tillgänglighet till kundservice måste garanteras och att kundservice även ska kunna svara på frågor kring tillgänglighet i deras produkter och tjänster på ett tillgängligt sätt. I detta webinar får du inspiration till hur du kan skapa tillgänglighet i era kanaler och i er kommunikation.

2
apr

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Skåne), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå effektiva kundmöten samtidigt som våra medarbetare ska ha en bra vardag med minimal stress. Denna utbildning ökar din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett vidare perspektiv, dels för att förstå helheten, men också för att få kunskap om de detaljer du ska agera på för att skapa skillnad.

10
apr

KontaktAkademin: Kommunicera professionellt och effektivt i telefon, mejl och chatt! - Stockholm

En kommunikationsutbildning som ger dig tekniker för att skapa professionella kundmöten, både i telefon och i skrift. I denna utbildning har vi paketerat det du behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och göra dem till ambassadörer för ert varumärke. Kommunikation och service är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på din verktygslåda med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer.

7
maj

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå effektiva kundmöten samtidigt som våra medarbetare ska ha en bra vardag med minimal stress. Denna utbildning ökar din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett vidare perspektiv, dels för att förstå helheten, men också för att få kunskap om de detaljer du ska agera på för att skapa skillnad.

15
maj

KontaktAkademin: Kommunicera professionellt och effektivt i mejl och chatt! - Malmö

En kommunikationsutbildning som ger dig tekniker för att skapa professionella kundmöten, både i telefon och i skrift. I denna utbildning har vi paketerat det du behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och göra dem till ambassadörer för ert varumärke. Kommunikation och service är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på din verktygslåda med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer.

21
maj

Kontaktadagen 21 maj 2025

Kontaktadagen är Sveriges största konferens och mötesplats för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen som är ett måste om du vill ta del av det senaste och nätverka med kollegor!

10
sep

Kontaktas medlemsdag - Stockholm

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden som du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

17
sep

KontaktAkademin: Certifierad kundservicechef - CX och strategisk ledning inom kundservice

En ettårig utbildning för dig som arbetar som kundservicechef och som vill ta nästa steg i din utveckling. Utbildningen omfattar samtliga områden och delar i en kundservice, vilket ger en djupare förståelse för uppdraget och bredare kompetens. Som certifierad kundservicechef kommer du att ha ett helhetsperspektiv på service management och CX, och kunna ta rollen som nyckelperson i arbetet mot en kundcentrerad verksamhet och organisation.