mar
6 av 8 vinnare på norska ”Kundeservicedagene” har system från Intelecom
Totalt åtta priser inom kategorin ”Årets beste kundeservice” delades ut på norska ”Kundservicedagene 2017”. Den gemensamma nämnaren för sex av dessa åtta företag är att de använder Intelecoms molnbaserade kontaktcenterlösning.
Pressmeddelande 2017-03-01:
De årliga Kundeservicedagene är Norges viktigaste mötesplats för strategisk och framtidsinriktad kundservice. I syfte att uppmärksamma företag som är särskilt framgångsrika i att bemöta sina kunder utses här också årets bästa kundtjänstföretag i samarbete med Kantar TNS. Undersökningen som ligger till grund för utmärkelserna är Norges största undersökning gällande kundnöjdhet och baseras på KS indeks med drygt 20 000 svarande.
På Kundeservicedagene 2017 var inte mindre än sex av åtta företag som fick pris kunder till Intelecom. Børge Astrup, Managing Director för Intelecoms kontaktcenterdivision kommenterar:
”Vi gratulerar våra kunder med prisregnet och vi är oerhört glada och stolta över att få bidra till våra kunders framgångar. Förstaplatserna är bevis på att dessa företag löser sina utmaningar så att de får bästa möjliga kunddialog, helt oavsett vilka kanaler deras kunder väljer att använda. Det visar också att bra kontaktcenterlösningar är oberoende av vilken bransch som använder dem. Kundkontakt på konsumenternas villkor gör kunddialogen ännu mer effektiv och lönsam.”
Företaget Chess, som vann pris för bästa kundtjänst inom telekommunikation, bekräftar att bra verktyg för kunddialog ger nöjda kunder och höjer effektiviteten.
"Chess strävar ständigt efter att överträffa kundernas förväntningar; vi vill att våra kunder ska uppleva en unik tjänst varje gång de kontaktar oss. Här har Intelecom varit en viktig partner genom att alltid lyssna på våra behov. Tillsammans har vi byggt en kontaktcenterlösning som ger ett fundament för att leverera Norges bästa kundtjänst. Vi är särskilt nöjda med att ha samlat alla typer av förfrågningar i en och samma kontaktcenterlösning. Detta skapar en högre produktivitet och snabbare svarstid. Möjligheten att kontinuerligt mäta hur kunderna upplever den service vi ger genom olika undersökningar, är också ett verktyg som vi uppskattar", säger Irene Fauskanger, Head of Customer Operation, Chess.
Av övriga priser till Intelecoms kunder gick två stycken till If för Norges bästa kundtjänst och bästa kundservice inom försäkring. Cappelen Damm fick pris för bästa kundtjänst inom den öppna klassen och ytterligare två priser gick till Altibox för bästa kundtjänst inom bredband samt bästa kundtjänst inom TV-sändning.
För mer information besök www.intelecom.se eller kontakta:
Børge Astrup, Managing Director Contact Centre Unit
Intelecom Group AS
T: +47 928 27 676
E: borge.astrup@intele.com
Marlene Häggström
Marknads- och kommunikationschef
Intelecom Sweden AB
T: +46 738 523 403
E: marlene.haggstrom@intele.com
Om Intelecom
Intelecom är en av Europas ledande leverantörer av kontaktcenterlösningar och är med nästan 20 års erfarenhet en av de första i världen att utveckla en molnbaserad kontaktcenterlösning. Företaget startade 1998 i Norge, där koncernen fortfarande har sitt huvudkontor. Idag består organisationen av 220 medarbetare som sitter i Norge, Sverige, Danmark, Bulgarien och Storbritannien. Inom verksamheten finns ett tydligt fokus på innovation och företaget jobbar ständigt med teknik- och produktutveckling och är positionerade som utmanare i Gartner Magic Quadrant för molnbaserade kontaktcenterlösningar i Västeuropa.
Intelecoms kontaktcenterlösning är mycket flexibel och skalbar och integrerar sömlöst med en mängd andra applikationer och är en av få kontaktcenterlösningar som är sant flerkanalig. Agenter kan hantera ärenden på telefon, e-post, chatt, sociala medier och SMS i samma användargränssnitt.
För mer information besök www.intelecom.se