20
dec

E-handlare lever inte upp till kundernas höga krav

Trots ett starkt fokus på att förbättra den digitala köpupplevelsen lyckas e-handlarna inte leva upp till kundernas förväntningar, visar en global undersökning.

E-handelsföretagen i Sverige är införstådda med att de måste utveckla sin verksamhet för att skapa fortsatt värde för sina kunder, men trots det lyckas man inte leva upp till kundernas förväntningar. Hela 82 procent av företagsledarna uppger också att de tycker det är svårt att inhämta kunskap om vad som driver kundupplevelsen.

Undersökningen visar att nio av tio företag har vidtagit åtgärder under det senaste året för att förbättra kundupplevelsen. Trots det anser 75 procent av kunderna av företagen inte lyckas möta deras behov i köpupplevelsen.

Läs hela artikeln hos Kvalitetsmagasinet...
https://kvalitetsmagasinet.se/e-handlare-lever-inte-upp-till-kundernas-hoga-krav/?utm_campaign=Veckobrev&utm_medium=Email&utm_source=Newsletter&link_id=ODuEo7F3kp