27
nov

Grundarna köper tillbaka samtliga aktier i Call4U Contactcenter AB

 Björn Mattsson och Jonas Nilsson som grundade Call4U Contactcenter 2005 och funnits i bolaget i olika roller, köper nu tillbaka samtliga aktier.

- Vi hade tidigare 70% av aktierna och nu gjorde vi en överenskommelse att köpa tillbaka resterande 30%, säger Björn Mattsson, CEO.

Call4U ökar värdet av kundkontakter med sin långa erfarenhet av Contactcenter lösningar såsom outsourcing av Kundtjänst, Teknisk Support och Svarsservice. Vi är specialister på att vårda och skapa värden av kundkontakter i en mängd olika kanaler.  Vi ser fram emot att inom kort visa upp nästa steg i arbetet som pågår för fullt inom bland annat AI-området med automatiserade tjänster som en del av produktutbudet.

Ett led i detta arbete innebär att Jonas Nilsson kommer att ta över rollen som marknadschef och gå in som kundansvarig för vissa nyckelkunder.
- Det är en roll jag tidigare haft och jag har hela tiden arbetat med marknad och utveckling av bolaget.  

Jonas har även sedan tidigare rollen som styrelseordförande i Call4U Contactcenter.

Terje Opdahl och Tomas Carlsson som varit en del av resan på Call4U sedan 2010 säljer nu sina aktier lämnar bolaget för nya utmaningar.

Call4U Contactcenter AB är ett ledande Contact Center på den svenska marknaden sedan 2005. Med ca 150 anställda hanteras över 300 000 kundinteraktioner och mer varje månad. Vårt huvudkontor ligger i Ronneby. Vi har även kontor i Marbella – Spanien. Vi är medlemmar i Kontakta och har kollektivavtal med Unionen. Utmärkelse som Trygg kundkontakt från Kontakta 2016.

(Pressmeddelande 2019-11-18)