8
okt

Kontakta Customer Service Week webinar: Så blir du ditt bästa jag när det är högt tryck i kundservice.

Högt tryck i kundservice känner många igen. Högt tryck och svåra samtal är ytterligare en dimension. I detta webinar berättar YouCall, ett dotterbolag till SOS Alarm som har stor vana att hantera svåra samtal och riktigt högt tryck, hur de arbetar med tydliga planer i sin verksamhet och hur de arbetar praktisk för att alltid ha personal som står beredda.

En kundservice är ”frontlinjen” att hantera kundmöten i alla typer av företag och verksamheter. Alla som arbetar i frontlinjen vet att det ibland blåser till ordentligt. Ibland oförutsett och ibland planerat. Alldeles oavsett är det en konst att som kundservicemedarbetare hantera högt tryck och stress när man samtidigt ska leverera professionella kundmöten.

YouCall är ett dotterbolag åt SOS Alarm och de hanterar bland annat Sveriges informationsnummer 113 13 som är viktig del i samhället. I deras verksamhet är högt tryck och utmanande samtal en vardag. Men trots det så stannar personalen i snitt 9 år och det med hög medarbetarnöjdhet.

I detta webinar får du ta del av: 

  • Vikten av tydliga rutiner för verksamheten i allmänhet och krissituationer i synnerhet
  • Så arbetar du för att förbereda och utveckla din personal att klara av att hantera utmanande situationer och samtal
  • Så arbetar du med ditt ledarskap för att alltid se och stötta medarbetare när det är skarpt läge
  • Verktyg för personal att hantera stress och högt tryck

Möt Anneli Olovsson VD och Mona Engström projektledare och tidigare gruppchef för 11313, båda från YouCall, som delar med sig av sin kunskap och erfarenhet.

Praktiska detaljer:

Datum:

8 oktober

Tid:

08.30 – 09.00

Plats:

Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda

Kostnad:

Kostnadsfritt

Villkor:

Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03


I samarbete mellan: