6
sep

Kontakta frukost Stockholm: Så får du botar att förstå kundens språk – på riktigt!

”Som du ropar får du svar” säger det gamla ordspråket och det gäller definitivt botar och automatiserade konversationstjänster i kundservice. Nöjer vi oss med det generella språket hos en bot, då är risken att vi misslyckas i mötet med kund och får missnöjda kunder som resultat. Under den här frukosten får du kunskap om vikten av att använda genomtänkta dialogprinciper och rätt språk för att förstå din kund och utveckla kundresan.

Dagens företag och organisationer spenderar stora pengar på att effektivisera sin webbplats med allt från dynamiska FAQ:er till olika former av självbetjäningstjänster. Trots alla dessa försök fortsätter samtalen i oförminskad takt att strömma in till kundservice.

Allt fler använder olika typer av botar för att hantera återkommande ärenden. Men för att lyckas med botarna måste boten förstå VAD kunder säger och HUR kunder säger det – inte vad vi tror att kunder säger. Därför behövs stor språkkunskap, lingvistik, för att träna en bot.

Kunder som ringer in till en Voicebot beskriver sina ärenden med egna ord och ska inte behöva förstå företagets organisation för att hitta rätt. För att möta behovet av en personlig men digital kundservice så använder Chat- och Voicebotar AI för att tolka och förstå. Botar både förstår innebörden av kundens frågor och ger korrekta svar eller kopplar kunden till rätt köer, vilket minskar mängden kostsamma felkopplingar och förkortar handläggningstiderna. Ett stort antal olika ärenden som man i dag ringer om kan lösas automatiskt.

I denna frukost får du lära dig:
1. Principerna bakom dialogdesign utifrån beprövad erfarenhet
2. Exempel på hur dialogdesign implementeras i en Voicebot
3. Hur du förvaltar och vidareutvecklar dialogdesignen allt eftersom din organisation utvecklas och förändras

Praktiska detaljer:

Datum:

6 september

Tid:

08.30 – 09.30 med inledande frukostbuffé från 08.00

Plats:

Kontaktas kontor, iOFFICE, Kungsgatan 60, 111 22 Stockholm

Villkor:

Max 3 från varje företag eller verksamhet pga av begränsat antal platser.

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03