mar
Kontakta nätverksträff i Göteborg den 6 mars
Strukturera din data för att lyckas med AI-projekt och kommande tillgänglighetslag Kontakta välkomnar till vårt kompetensnätverk för chefer och ledare inom kundservice och telefonförsäljning i Region Mitt/Mälardalen! Vi kommer informera om allt du behöver ha koll på under 2025, hur du strukturerar din data för att få rätt ”out-put” i till exempel chattbotar och FAQ:er tillsammans med viktig information om kommande lagstiftning kring tillgänglighet för funktionshindrade som träder i kraft juni 2025.
Nytt 2025
- Konsumentverkets granskning av svensk kundservice
- Hotet mot telefonförsäljning
- Utblick EU
- På gång hos Kontakta
Data i kundservice
AI och botar är på allas läppar och många står i begrepp att göra investeringar. Men för att lyckas med sina AI- och botprojekt, så behöver man göra ett gediget arbete med att först strukturera den data som gör att botarna kan leverera det vi önskar. Det gamla uttrycket ”skit in – skit ut” gäller i allra högsta grad och när det drabbar konsumenten, då uppstår problem på flera arenor. Vi berättar hur du ska tänka för att lyckas.
Tillgänglighet för funktionshindrade
Den 28 juni 2025 införs ny lagstiftning gällande digital tillgänglighet. Både tillgänglighet till företags varor och tjänster avses, men också tillgänglighet till organisationer. Den digitala tillgängligheten till kundservice kommer bli särskilt viktig. Vi berättar om vad lagstiftningen omfattar samt vad som gäller specifikt för kundservice.
600 sekunder - Nätverkande och tänk tillsammans!
Under en avslutande timme nätverkar vi på djupet. Du tar med dig en fråga som är högst på din dagordning och som du känner att du vill diskutera med proffsiga verksamhetskollegor. Indelning i grupper och alla får minst 600 sekunder med fullt fokus på sin egen frågeställning!
Välkommen!
Sara Lawett och Tina Wahlroth, Kontakta
Praktiska detaljer: | |
Datum: | 6 mars |
Tid: | 09.00 – 12:00 |
Plats: | Vi återkommer med plats inom kort. |
Anmälan: | Länk. |
Villkor: | Endast för Kontaktas medlemmar eller vid särskild inbjudan. För dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning och max 2 personer från varje företag |
Frågor: | Hör av dig till Sara Lawett, sara.lawett@kontakta.se |