20
sep

Kontakta webinar: Så använder du automation bortom klassisk kundservice

I takt med att telefonfri kundservice blir allt vanligare, uppstår frågan: Hur säkerställs en fortsatt top notch-servicenivå till våra kunder? Och trots att skriftlig kommunikation är en uppskattad form att få service på, visar det sig att 52 % ändå föredrar den personliga kontakten med en kundservicemedarbetare. Det här understryker vikten av att balansera teknikens framsteg, som med automation och AI, med ett mänskligt tillvägagångssätt. Tekniken förändrar spelplanen, absolut. Men den personliga kontakten förblir en viktig del av kundupplevelsen.

Det pratas mycket om generativ AI och hur du kan implementera den i din verksamhet. Men inte lika mycket om automation, eller hur? För automation och AI är två nära besläktade begrepp, men som ändå har en viss skillnad. Vad är automation och vad är AI? När ska du använda det ena framför det andra och hur vet du vart gränsen går att förlita dig på tekniken?

Som du vet handlar affärer om relationer och genom att kombinera teknik med mänsklig kontakt erbjuder företag snabb och personlig service. Så hur ska verksamheter som din nyttja kraften i automation och AI för att inte bara minska kostnader, utan faktiskt förbättra din kundservice och skapa en sömlös upplevelse både för dig, dina medarbetare och kunder? Det kommer vi att gå igenom på det här webbinaret.

Webbinaret är för dig som:

  • Vill lära dig om skillnader mellan automation och AI
  • Förstå hur de teknikerna samverkar för att skapa en mer effektiv och personlig kundupplevelse
  • Spana framtida trender och potentialen för utveckling inom området


Möt Christian Engarås: En expert inom service management och en av grundarna av IT Software. Tillsammans med Kontakta diskuterar vi hur ditt företag kan skapa en automatiserad kundupplevelse utan att förlora den personliga touchen som är så viktig för kunden.

Praktiska detaljer:

Datum:

20 september

Tid:

08.30 – 09.00

Plats:

Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda

Kostnad:

Kostnadsfritt

Villkor:

Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03



I samarbete mellan: