18
okt

Kontakta webinar: - Så förbereder du din kundservice på oförutsedda händelser

Kundserviceverksamheter står ofta inför utmaningen att hantera oförutsedda och stora volymer samtalstyper, ibland även svåra samtal, vilket kan bli en utmaning när alla som ringer är lika viktiga och värdefulla, och ska hanteras lika professionellt. YouCall som ägs av SOS Alarm har stor vana att hantera oförutsedda händelser. De har identifierat några framgångsfaktorer som gör skillnad i tuffa och kritiska situationer. I detta webinar får du ta del av deras bästa tips!

När något oförutsett inträffar och samtalsvolymerna plötsligt skjuter i höjden påverkar det framförallt företagets kundservice och det kan hetta till ordentligt. Det är viktigt att du som företag och ledare kan hantera situationen så att du ger de bästa möjliga förutsättning för kundservicemedarbetaren att leverera professionella kundmöten.

I detta webinar möter du YouCall som är ett dotterbolag till SOS Alarm och som hanterar bland annat Sveriges informationsnummer 113 13, som är viktig del i samhället. I deras verksamhet är oförutsedda händelser och plötsligt hög belastning vardag och ”business as usual”. Genom åren har YouCall samlat erfarenheter till ett framgångskoncept för verksamheten. Den viktigaste framgångsfaktorn är ett nära och transparent samarbete med uppdragsgivaren.

I detta webinar får du ta del av:

  • Tips på hur du som kontaktcenter hanterar oförutsägbara samtalsflöden
  • Vikten av att ha en plan både för vardag och oförutsedda händelser och att öva
  • Exempel på framgångsrikt samarbete med uppdragsgivare
  • Ensam är inte stark – kommunicera och jobba tillsammans

Möt Mona Engström, projektledare och Anneli Olovsson, VD YouCall, som delar med sig av sina erfarenheter och strategier.



Praktiska detaljer:

Datum:

18 oktober

Tid:

08.30 – 9.00

Plats:

Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda

Villkor:

Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03


I samarbete mellan: