9
okt

Kontakta CSW Onsdag: CX och strategiskt ledarskap

Kundservice är hjärtat i kundresan och en organisation. I en marknad där kundupplevelsen är avgörande för framgång, är det därför av stor vikt att du som ledare är väl förberedd för att utforma och implementera strategier som stödjer både din organisation och dina kunder

Att räkna ger dig makt!
Vi konstaterar dock ofta att kundservice inte får den position i företag och verksamheter som kundservice förtjänar. Det finns historiska aspekter vad gäller status och betydelse. Men det vanligaste vi ser är att det saknas kompetens att ta kundservice till ledningsgruppen. Många kundservicechefer behöver förstärka sina strategiska kunskaper, lära sig det språk ledningen talar, utveckla den ekonomiska kompetensen och så mycket mer.

Vi kan se att där kundservicechefer är affärsmässiga och ställer krav på omkringliggande organisatoriska avdelningar, där fungerar kundresan mycket bättre. När kundservice blir en strategisk tillgång för företaget, då ökar också kundnöjdheten. Det är mycket viktigt för Sveriges konsumentmarknad.

Kontakta har därför tagit fram en yrkesutbildning för kundservicechefer, som omfattar det strategiska ledarskapets nyckelområden och de kompetenser som krävs för att etablera en CX-orienterad kundservice.

Utbildningen är ettårig, omfattar 11 dagar vid 5 tillfällen, och för dig vill ta nästa steg i din utveckling. Utbildningen innehåller:

  • Kundserviceledning och CX-strategier
  • Analysera och designa kundupplevelser
  • Ledarskap och operationell förvaltning inom kundservice
  • Implementera digitala lösningar och AI i kundservice
  • Förändringsledning med kundfokus<

Genom Kontaktas certifiering som kundservicechef, utrustas du med omfattande perspektiv på både service management och kundupplevelse (CX). Dessa insikter är viktiga för att du effektivt ska kunna transformera din organisation till att vara helt kundcentrerad. I en marknad där kundupplevelsen är avgörande för framgång, behöver du som ledare vara väl förberedd för att utforma och implementera strategier som stödjer både din organisation och dina kunder.

Vi bjuder på webinaret "CX och strategiskt ledarskap i kundservice" där vi berättar mer om vilka kompetenser som är avgörande för att lyckas som kundservicechef, ett webinar som också beskriver utbildningen. Möt Helene Rigamonti expert och lärare i CCX och Tina Wahlroth Kontakta med mer än 30 års erfarenhet av att utveckla kundservice.

Vill du läsa mer om utbildningen Certifierad kundservicechef, läs här...