2
sep
sep
Kundservice förmåga att driva tillväxt undervärderas
En ny rapport visar att samtidigt som kundernas förväntningar aldrig varit högre så ser företagen allt oftare sin kundtjänst som en utgiftspost – inte en möjlighet till tillväxt. Rapporten visar också att allt fler kunder har hört av sig till företagen under pandemin och det står helt klart att en bra kundtjänst blivit ännu viktigare för affärstillväxt än tidigare.
Kundtjänst kan förbättra upplevelsen och stärka varumärket. Den nya årliga rapporten från HubSpot baseras på svaren från 1 125 kundtjänstmedarbetare i USA, Storbritannien, Kanada och Australien.
– Rapporten visar tydligt att kundtjänstens förmåga att driva tillväxt undervärderas – och tendensen är densamma i Sverige. Att sätta kunden först är ett slitet uttryck, men det är viktigare än någonsin att ha ett kundfokus. En fantastisk kundtjänst är en källa till tillväxt. Det låter enkelt, men att behålla kunder kräver uthållighet och engagemang, säger Susanne Rönnqvist Ahmadi, Vice President International Marketing på HubSpot.
Läs hela artikeln här:
https://kvalitetsmagasinet.se/kundtjanst-formaga-att-driva-tillvaxt-undervarderas/