mar
LRF Media och Bonnier till säljbolaget Scawiba
Scawiba påbörjar säljsamarbeten med LRF Media och Bonnier. "Vi vill och kommer att ändra hela säljmarknaden nästa år", säger Nico Bacigalupe, Scawibas grundare.
Under mars månad tecknade Nico Bacigalupe avtal med LRF Media, som är en del av lantbrukarnas riksförbund. Tillsammans med sin säljorganisation Scawiba, kommer han att ansvara för en stor del av LRF:s prenumerationsförsäljning.
– När jag sålde med City sälj så hade jag en klausul där de tydligt stod att jag inte fick söka mig till medieupplagor. Men den klausulen gick ut vid årsskiften, vilket innebär att vi nu kan börja teckna avtal med bland annat LRF Media. Idag står mediehusen och köar för våra säljtjänster så vi hinner knappt med, säger Nico Bacigalupe.
Sedan november förra året har Scawibas personalsiffra ökat från 60 till 145 anställda, och enligt Nico Bacigalupe, har det att göra med deras unika säljteknik.
– Vårt bolag har sen tidigare startat någonting som heter "winback inom TM". En säljteknik som vi är helt unika med. Det ingen annan som jobbar med den här modellen förutom vi, vilket har bidragit till vår egen utökning av personal samt att våra uppdragsgivare lyckats tredubbla sina durationer.
Men Scawibas lyckade säljteknik vill han fortfarande hålla hemlig.
– Tidigare har jag slagit på stora trumman alldeles för snabbt, gällande hur jag jobbar. Vilket har visat sig vara ett väldigt dåligt beslut. Därför har jag valt att inte göra det den här gången utan hållit på det, säger Nico Bacigalupe och fortsätter:
– Men det jag kan säga, är att vi vill och kommer att ändra hela säljmarknaden nästa år.
Samarbetet med Bonnier påbörjas nästkommande månad, där säljbolaget kommer rikta sig mot Bonniers printförsäljning.
Hela artikeln finner du på: http://www.dagensmedia.se/marknadsforing/strategi-analys/lrf-media-och-bonnier-till-saljbolaget-scawiba-6536480