25
mar

TELEPERFORMANCE är världsledande i branschen enligt Gartner

Teleperformance, världens största företag inom outsourcade CRM- och kundservicelösningar, har av Gartner utsetts till den globala ledaren inom Customer Management Contact Center BPO, Worldwide. Detta enligt 2012 års Magic Quadrant Report som nyligen publicerades av TJ Singh och Johan Jacobs. Det är tredje året i rad som Teleperformance får utnämningen. Gartner är ett globalt erkänt oberoende branschanalyserande företag.

Magic Quadrant - grafiken och den fullständiga rapporten finns att läsa, med licensierat godkännande från Gartner, på följande länk:

http://www.gartner.com/technology/reprints.do?id=1-1DJVR1B&ct=130110&st=sg%2520

Daniel Julien, styrelseordförande och CEO för Teleperformance, kommenterar utmärkelsen: "As the global industry leader, we remain both proud and sincerely humbled by the frequent recognition we receive based directly on tangible performance. This recognition reflects the quality of work we do and the results we achieve for our clients including the largest enterprises in all major industries who count on us around the world. We thank Gartner for again recognizing Teleperforma nce as a leader in this important research and I would encourage everyone to read the full report. Finally, I thank all of our great Teleperformance people everywhere - your performance and commitment is what makes us not just the biggest global partner in our field, but the very best partner for the most successful brands on the planet.”

Jonas Norén, CEO för Teleperformance Nordic, säger: ”Jag ser det som ytterligare bevis för att investeringen i människorna som arbetar dagligen med att förmedla bra upplevelser i kundservice är rätt! Teleperformance bevisar genom att erhålla utmärkelsen för tredje året i rad att vald strategi med fokus på medarbetarna och investeringen tillsammans med kund ger utdelning.”

Läs hela pressreleasen...