9
jan

Teleperformance har tecknat avtal med Riksgälden

Teleperformance, världens största och ledande leverantör av outsourcade CRM- och kundservicelösningar, har tecknat avtal med Riksgälden

Riksgälden, svenska statens centrala finansförvaltning, meddelande i november att Teleperformance vunnit en offentlig upphandling kring Riksgäldens kundservice för sparprodukter.

Riksgälden har varit en kund till Teleperformance i närmare 15 år. Ungefär vart fjärde år löper uppdraget ut och upphandlas på nytt i en offentlig upphandling. Teleperformance har stått som vinnare under de senaste upphandlingarna och har nu fått förnyat förtroende.
- Det är en prestation av oss att under så pass lång tid lyckats att vinna dessa offentliga upphandlingar och behålla Riksgälden som kund över så många år, säger Daniel Pérez, Director Business Development på Teleperformance Nordic.

Vi ser det som ett tecken på att vi kan erbjuda en kvalitativ och kostnadseffektiv tjänst. Våra duktiga medarbetare ser fram emot att fortsätta arbeta med Riksgälden de kommande åren.
Teleperformance erbjuder Riksgälden kundservicetjänster från produktionsanläggningen i Stockholm. Här servar åtta erfarna kommunikatörer Riksgäldens privatkunder med svar på frågor kring sitt sparande. Riksgälden erbjuder för närvarande sparprodukterna Riksgäldsspar samt Premieobligationer.
- Teleperformance är väldigt nöjda över det förtroende som Riksgälden givit genom att förnya samarbetet, säger Jonas Norén, CEO på Teleperformance Nordic. Riksgälden är en spännande kund att arbeta med och deras krav på säkerhet, processer och hög kvalitet passar väldigt bra in i på det som Teleperformance vill stå för.
Att arbeta mot den finansiella sektorn är strategiskt viktigt för Teleperformance. Globalt sett har vi närmare 150 finansiella kunder, avslutar Jonas Norén.
Det förnyade uppdraget startar i mars 2013.

ABOUT TELEPERFORMANCE
Teleperformance, the world’s leading provider of outsourced CRM and contact center services, serves companies around the world with customer acquisition, customer care, technical support and debt collection programs. In 2011, it reported consolidated revenue of €2,126 million ($2,955 million, based on €1 = $1.39).

The Group operates about 98,000 computerized workstations, with more than 135,000 full-time equivalent employees across 250 contact centers in 49 countries. It manages programs in more than 66 languages and dialects on behalf of major international companies operating in a wide variety of industries.

Teleperformance shares are traded on the NYSE Euronext Paris market, Compartment A, and are eligible for the deferred settlement service. They are included in the following indices: SBF 120, STOXX 600 and France CAC Mid & Small.

CONTACTS

Daniel Pérez, Director Business Development
+46 708 11 33 09
Daniel.Perez@se.teleperformance.com


Jonas Berggren, VP Business Development & Marketing
+46 702 46 50 30
Jonas.Berggren@se.teleperformance.com

Jonas Norén, CEO
+46 768 66 66 18
Jonas.Noren@se.teleperformance.com