23
apr

Telge Energi = Schysst elhandel + Trygg Kundkontakt!

Elbranschen har under de senaste åren dragits med lågt anseende och det har elbolaget Telge Energi länge försökt förändra genom att alltid arbeta för att sätta kunden i centrum. Resultatet av arbetet syns bland annat då de alltid hamnar i topp i Kantar Sifo:s Anseendeindex och varje år utmärks med märkningen Trygg Kundkontakt som utfärdas av Kontakta. Nu har de även gått igenom certifieringsprocessen för Energiföretagens certifiering Schysst elhandel och Telge Energi lever upp till kraven.

- Vi är ett elbolag som länge gått mot strömmen och kämpat för att ha kundernas bästa i fokus. Vi är inte perfekta, men vi arbetar ständigt med att bli bättre och utvecklas för att skapa mer transparens och enkelhet. Därför är vi bland annat medlemmar i Trygg Kundkontakt sedan ett antal år och har nu även valt att certifiera oss med Schysst elhandel, säger Johannes Boson, vd på Telge Energi.

I höstas uppmärksammades ett antal elbolag i media bland annat när Konsumenternas Energimarknadsbyrå publicerade en svart lista med de elbolag som fått mest klagomål från kunder.

- Tyvärr finns det en del fula spelare som skadar hela branschen. De oschyssta bolagens agerande drabbar våra kunder och här krävs en förändring. Vi strävar efter att enkelhet, ärlighet och transparens ska vara fokus i dialogen med våra kunder. Det borde det vara för alla elbolag, säger Johannes Boson.

telgeenergi.se kan kunder som har blivit lurade av ett elbolag hitta information om sina rättigheter som kund.

Presskontakt:

Johline Lindholm, Press- och PR-ansvarig Telge Energi
Telefon: 073-390 21 58
Mejl: johline.lindholm@telgeenergi.se

https://telgeenergi.se/privat/kundservice/nyheter/telge-energi-certifieras-med-schysst-elhandel/