2
jun

Trendspaningen: Ambitioner och förväntningar krockar

Företag digitaliserar för sakens skull – och missar vad konsumenters vill ha. Det är en av de stora upptäckterna som Accenture drar utifrån sin årliga visionsrapport ”We, The Post-Digital People: Can your enterprise survive the ’tech-clash’?, en teknikvisionsstudie där det framgår att företag/organisationer och konsumenter/privatpersoner inte alltid är på samma sida. Något som tydligt framgår är behovet om att kombinera värde med värdering för att vara framgångsrik i digitaliseringen.

Rapporten bygger på svar från mer än 6 000 företagsledare och it-chefer världen över, därtill tillfrågades även 2 000 konsumenter. Och intressant är hur företagens ansträngningar i vissa fall inte efterfrågas av konsumenter eller ens uppfyller ett behov.
– Många företag har blivit bländade av teknikens löften och skapat digitala produkter och tjänster bara för att de kunde. Ditt utan att fundera över konsekvenserna det fått för människor, organisationer och samhället säger Joel Hofgren, ansvarig för affärsområdet avancerad teknik och arkitektur på Accenture.

Hela artikeln i Telekom idag: https://telekomidag.se/trendspaningen-ambitioner-och-forvantningar-krockar/?utm_campaign=unspecified&utm_custom[apsis]=1573014634&utm_medium=email&utm_source=apsis-anp-3