Värde till medlemmar

Kontakta är Sveriges enda bransch- och intresseorganisationen som företräder alla som arbetar med kundservice och försäljning i telefon samt i andra distanskanaler. Kontakta står för kvalitet och seriositet. Kontakta driver frågor som är viktiga för våra medlemmars långsiktiga lönsamhet och erbjuder nätverk med marknadens främsta kompetenser.

Medlemskap
Ett medlemskap i Kontakta är ett kvalitetstecken. Medlemskapet visar att ditt företag lever upp högt ställda krav på efterlevnad av lagar och etiska regler samt har bra villkor för personal i form av pension, försäkringar och god arbetsmiljö. Det ger kunder och konsumenter trygghet i kontakt med ditt företag. Det ger också köpare av kontaktcentertjänster trygghet att anlita en medlem i Kontakta och redan idag ställer många uppdragsgivare krav på ett Kontaktamedlemskap för sina underleverantörer som kvalitetssäkring.

TryggKundkontakt_Logo_CMYK_Metal_2018Trygg Kundkontakt
Medlemsföretag som lever upp till Kontaktas medlemsvillkor och etiska riktlinjer får märkningen Trygg Kundkontakt. Kvalitetsmärkningen ger konsumenter och kunder en tydlig signal att företaget är seriöst i sin kunddialog och har schyssta villkor för sin personal. 

Evenemang och kompetensnätverk för utveckling och inspiration
Kontakta arrangerar årligen en mängd evenemang och nätverksträffar för olika typer av kompetenser och roller i våra medlemsbolag, som är rabatterade för medlemmar eller ingår i medlemspriset . Här träffar du de främsta kompetenserna på marknaden, kan nätverka och byta erfarenheter och du ges möjlighet att lära mer för att utvecklas i din roll.

Utbildning
I KontaktAkademin kan våra medlemsföretag certifiera sina medarbetare i vårat viktigaste arbetsverktyg, kundkommunikation. I våra certifieringsutbildningar kommer medarbetarna att få lära sig samtliga framgångsmoment som vi menar är centrala i en seriös och professionell kundkommunikation. Medlemmar har 25 procents rabatt.

Kontaktas medlem Mercuri international erbjuder 20 procent rabatt samtliga öppna kundservice- och försäljningsutbildningar.

Nyhetsbrev och information

Varje månad ger Kontakta ut ett nyhetsbrev till alla medlemmar, där man kan ta del av nyheter på marknaden men också information kring viktiga händelser. Kontakta skickar också ut information, material och guider inom olika ämnesområden, för att underlätta för våra medlemmar att hålla sig uppdaterade.