Kontaktas nya vd om framtiden: ”Skulle få förödande konsekvenser …”
Kundservice fungerar bra tack vare självreglering och bolag som inte sköter sig kommer man inte åt genom hårdare lagstiftning, enligt Sara Lawett, nytillträdd vd på Kontakta. Techtidningen har talat med henne om bland annat Konsumentverkets granskning av svensk kundservice och kommande Kontaktadagen.
Det var i slutet av förra året som Sara Lawett tillträdde posten som vd på Kontakta och ersatte Tina Wahlroth som nu återgår till sitt uppdrag som styrelseordförande. Organisationen Kontakta företräder...
Ja tack (opt-in) vid telefonförsäljning ger sämre konsumentskydd än NIX
I Sverige har vi NIX-telefon som ger konsumenter möjlighet att tacka nej till telefonförsäljning. En väl fungerande självreglering som balanserar konsumenters rätt att tacka nej, mot näringslivets behov att nå nya kunder. Trots detta driver Konsumentverket opinion för att ersätta nej tack till telefonförsäljning (opt-out) med med ja tack (opt-in). Konsumentverket förslag tyder på bristnde faktakunskaper och skulle i praktiken leda till betydligt sämre konsumentskydd jämfört med idag.
I grund och botten finns både opt-in och opt-out till för samma sak, nämligen att säkra individers möjlighet att styra vilka marknadsföringskanaler de vill nås av. Vid första anblick kan opt-in verka bättre...
Nu växer Releasy så det knakar – rekryterar över 400 personer
Över 400 personer, ska rekryteras fram till sommaren. Detta när Releasy, en ledande leverantör av outsourcad kundservice, växer med en av sina befintliga kunder och tar höjd för semesterledigheten.
”Det är vår största rekrytering någonsin. Vi är verkligen glada över det utökade samarbetet med vår uppdragsgivare. Det är också goda nyheter för flera hundra unga jobbsökande i Borlänge, Borås, Linköping...