Self assessment
|
JA |
NEJ |
Har vi som köparorganisation köpt liknande tjänster tidigare och säkrat erfarenheten för att lyckas?
|
|
|
Känner vi till vilka de vanligaste fallgroparna i en kundservice-/telefonsälj-/växel upphandling är?
|
|
|
Vet vi vad konsekvenserna blir om vi misslyckas med någon kritisk del och hur vårt varumärke påverkas?
|
|
|
Behöver vi stöd för att definiera utgångsläge och mål på ett för branschen enhetligt format?
|
|
|
Behöver vi stöd för att definiera rätt krav och kommersiella modeller i upphandlingen?
|
|
|
Har vi kompetensen för att göra en helhetsutvärdering av leverantörernas lösningsförslag och offerter?
|
|
|
Besitter min organisation en generell inköpskompetens för köp av komplexa tjänster?
|
|
|
Kan vi allokera egna resurser för att driva upphandlingen och transitionen?
|
|
|